آسیب تاندون کشککی در بسیاری از ورزش ها ایجاد می شود.

از آنجایی که آسیب فوق به طور ویژه در بین پرنده های ارتفاع شایع است به آن زانوی پرنده اطلاق می‌شود. با این وجود آسیب فوق در بین بازیکنان فوتبال نیز معمول است این آسیب در نتیجه پر کاری است و در آن تاندون کشککی در محل اتصال تاندونی در قسمت پایینی کشکک دچار پارگی جزئی می‌شود.

علایم اولیه خفیف است و بازیکن می‌توانند با وجود درد به فعالیت ادامه دهد اما اغلب در ادامه مشکل طولانی می‌شود و بهبودی نیز کندتر صورت می گیرد.


مکانیسم آسیب تاندون:

این آسیب در نتیجه فشارهای زیاد مکرر در طول فعالیت های عضلانی اتفاق می‌افتد.


تشخیص آسیب تاندون :

در صورتیکه التهاب به تنهایی وجود داشته باشد عموما بازیکن هنگام فعالیت با مشکلی مواجه نمی شود اما احساس سفتی در صبح ها و درد متعاقب اعمال فشار بیش از حد وجود خواهد داشت. درد به صورت تدریجی روبه افزایش می نهد تا آنجا که ادامه فعالیت را غیر ممکن می سازد و همچنین قدرت عضله چهارسر نیز کاهش پیدا می‌کند.


درمان آسیب تاندون :

در مواردی که اندازه پارگی کوچک یا متوسط است می توان با کمک توانبخشی به درمان موفقیت‌آمیز دست یافت. گام اول شامل استراحت مختصر به همراه تمرینات جایگزین تا زمان از بین رفتن درد است همچنین استفاده از نوار پیچی و یا یک بریس کوچک زانو می‌تواند مفید واقع شود در موارد خاص که عمل جراحی ضرورت پیدا می‌کند انجام آن می‌تواند تحت بی حسی موضعی صورت پذیرد در طول جراحی تاندون تفکیک شده در قسمت آسیب دیده برداشته می‌شود و در برخی از موارد نیز می‌توان جراحی را با استفاده از آرتروسکوپی انجام داد.
توانبخشی همراه با تمرینات دامنه حرکتی و قدرتی بلافاصله پس از انجام جراحی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید ...  آسیب مینیسک زانو

پیش بینی روند بهبودی آسیب تاندون:

اگرچه دوره توانبخشی طولانی و اغلب شش تا دوازده ماه به طول می انجامد اما با این وجود پیش بینی در اکثر موارد خوب است

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Leave a Comment

2 + 7 =