ورزش کردن و فرهنگ ورزش کردن در میان زنان جامعه و حتی در کل اجتماع، به صورت امری حاشیه ای با زندگی افراد درآمده است که فقط نقش کوچکی، آن هم فقط در اوقات فراغت افراد به عنوان سرگرمی دارد. در این میان، بسیاری از زنان، تنها به توصیه پزشک به ورزش روی می آورند و چون از نقش آن در سلامتی خود آگاهی ندارند، خیلی زود از آن خسته می شوند.

بخش زیادی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و سلامتی زنان و دختران در هر جامعه ای به دلیل دارا بودن دو نقش مادری و همسری و تأمین سلامت خانواده و اجتماع، رشد و تعالی فرزندان را نیز به همراه دارد.

ورزش زمینه کاهش و از بین بردن نگرانی های بی اساس و فشارهای عصبی، افسردگی، ترس و حفظ روحیه سلامتی و روانی افراد می شود و افسردگی در زنانی که ورزش می کنند، کمتر از کسانی است که ورزش نمی کنند. ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان 

هر اندازه زنی در برابر فشارهای زندگی آسیب پذیر باشد، خطر ابتلای او به بیماری های قلبی بیشتر می شود. در این میان، ورزش می تواند به عنوان معالجه در این امر استفاده شود.

پوکی استخوان، از بیماری های رایج زنان است. ورزش، سبب حفظ تراکم استخوان زنان می شود و در صورت مصرف کلسیم به اندازه کافی، ورزش در شکل گیری استخوان های قوی تر کمک نیز خواهد کرد.

دختران و زنان جوان نیز تنها به دلیل تناسب اندام، هرازگاهی حرکات ورزشی انجام می دهند که چون این حرکات به صورت مداوم صورت نمی گیرد، نتیجه عکس خواهد داد.

بیشتر بخوانید ...  25 مزیت ماساژ درمانی بهترین کیلینیک ماساژور خانم در اصفهان

شاید به جرئت بتوان گفت که یکی از مهم ترین دلایل زنان ایرانی برای ورزش نکردن، تنبلی است. در حالی که انجام حرکات ورزشی به ویژه به صورت گروهی، پس از تخلیه انرژی و از بین بردن انرژی های منفی نشاطی امیدآفرین را به همراه می آورد.

زنانی که به صورت مداوم ورزش می کنند، از لحاظ شخصیتی افراد موفقی هستند که می توان گفت این پیشرفت، ناشی از همین اعتماد به نفس است؛ چون اینها توانسته اند راه سختی را که معمولاً دیگر زنان توان رفتن آن را ندارند، طی کنند و به خودباوری برسند.

بنابراین، تأمین بهداشت جسم و روان برای زنان که در دوره های مختلف زندگی پرمسئولیت خویش، مراحلی مانند بارداری، زایمان و از همه مهم تر، پرورش و تربیت فرزندان را پشت سر می گذارند، اهمیت بسیار بالایی دارد. ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان

ارزش ورزش از دیدگاه اسلام

«بیانات آیت الله محمد تقی مصباح یزدی»

مهری کلهر

ورزش، انجام دادن حرکات بدنی و تکرار آنها را به گونه ای که موجب توان و ورزیدگی بیشتر بشود، می گویند. نخستین فایده ورزش، کسب توان مندی جسمانی برای انجام کارهای سخت و سنگین زندگی است، ولی فایده ورزش، منحصر به نیرومندی بدنی نیست، گرچه بدن به گونه ای آفریده شده که نیاز شدیدی به حرکت دارد و اگر مدتی بدون حرکت در گوشه ای بنشینیم یا بخوابیم به انواع بیماری ها دچار می شویم که شناخت یک یک آنها به عهده علوم مربوطه است ولی همه انسان ها تا حدودی تجربه کرده اند که با انجام حرکات بدنی، غذایشان بهتر هضم می شود و احساس نشاط بیشتری می کنند.

بیشتر بخوانید ...  آسیب رباط متقاطع قدامی و خلفی

فایده دوم ورزش تأمین سلامتی بدن است، ورزش در نیرومندی بدن مستقیماً اثر دارد و بدنی که نیرومند تر باشد، مقاومتش در برابر امراض گوناگون بیشتر می شود و بدین ترتیب شخص ورزش کار کمتر بیمار می شود و در صورت بیمار شدن زودتر بهبودی می یابد، سومین فایده ورزش این است که به طور مستقیم و یا با واسطه در سلامت روح و روان و تعادل شخصیت روانی و آمادگی برای تکامل های معنوی مؤثر است، حفظ زیبایی و تناسب اندام از دیگر ویژگی های ورزش است.

بدیهی است که تقرب به خدای متعال تنها به وسیله انجام دادن دستورات و عمل کردن به احکام الهی و به عبارت دیگر به وسیله عبادت و پرستش خدا حاصل می شود. ورزش در بهتر انجام دادن وظایف و تقرب به سوی خدا تأثیر به سزایی دارد.

انجام وظایف شرعی حتی تکالیفی که جنبه معنوی محض دارد، مانند: نماز و روزه، در گرو سلامت بدن است و ورزش نقش مؤثر و گاه نقش تعیین کننده ای در تأمین سلامت دارد و ازاین رو، بسیار پسندیده و ارزشمند خواهد بود.

از سوی دیگر، بسیاری از تکالیف اجتماعی، مانند جهاد، دفاع و حمایت از محرومان و مستضعفان در شکل های گوناگون، به نیروی بدنی نیاز دارد و کسانی که نیرومندتر باشند، بهتر می توانند از عهده این گونه تکالیف برآیند و از این راه ها تقرب بیشتری به خدای متعال پیدا کنند. بنابراین، ورزش از آن جهت که موجب نیرومندی بدن می شود و زمینه انجام این گونه تکالیف را فراهم می کند، مطلوب و ارزشمند است. ازاین رو، راز تأکیدهای اسلام بر تیراندازی، اسب سواری و شنا روشن می شود و نیز اینکه جوانان عزیز ما در این دوران انقلاب باید بیشتر به ورزش و تقویت بدن اهتمام داشته باشند تا از عهده وظایف جهاد، دفاع و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی برآیند. همچنین انجام دادن آن دست از تکالیف شرعی که جنبه فکری و روانی دارد نیز از آن جهت که میان روح و بدن پیوندهای محکمی وجود دارد و سلامت و نیرومندی بدن، در بهتر انجام دادن فعالیت های ذهنی و رسیدن به حالات روانی پسندیده، مؤثر است، در گرو پرداختن به ورزش است.

بیشتر بخوانید ...  مربیان ارتیمان سنتر

زن برای حفظ سرمایه زیبایی و تناسبت اندام، بیشتر نیاز به ورزش دارد، ولی باید توجه داشت که در تعیین نوع ورزش برای زنان باید معیارهای ارزشی خاصی را در نظر گرفت و ورزش هایی را برای زنان انتخاب کرد که با عفت و پاک دامنی ایشان متناسب تر باشد و به ویژه محیط ورزش زنان باید محیط پوشیده، امن و مناسب باشد. بسیاری از کارهای روزانه مردم به ویژه کارگران و کشاورزان، حکم ورزش را دارد و البته راه رفتن، یکی از بهترین ورزش هاست و کسانی بیشتر به ورزش نیاز دارند که کمتر حرکات بدنی انجام می دهند و بیشتر وقت ایشان به کارهای فکری یا هنری صرف می شود که در حالت سکون و آرامش بدن انجام می گیرد.

منبع: روزنامه حزب الله، 3 مرداد 1385، پیش شماره 1.

ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان ماساژ اصفهان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

Leave a Comment

9 − 4 =